Hvordan bestiller en reise i svipp.akt.no

Hvordan bestiller en reise i svipp.akt.no

svipp.akt.no er den nye bestillingsløsningen for bestilling av reise med AKT Svipp. Nedenfor finner du en beskrivelse av den nye bestillingsløsningen.

TIPS: Last ned ikon til din hjemskjerm på mobilen, akkurat som en app

Du kan også enkelt laste ned og legge til svipp.akt.no på hjemskjermen på din mobiltelefon, slik at du alltid har løsningen lett tilgjengelig (på samme måte som dine nåværende apper). Se nærmere informasjon om hvordan legge svipp.akt.no til på hjemskjermen på din mobiltelefon.

Fremgangsmåte for bestilling i ny bestillingsløsning svipp.akt.no

Den nye bestillingsløsningen er en såkalt progressiv web applikasjon (PWA), som kort fortalt er en "web-app" som utnytter de nyeste og mest moderne webfunksjonene for å levere en app-lignende opplevelse, men på en vanlig nettside.

Klikk for stort bilde
Klikk for stort bilde
Klikk for stort bilde
Klikk for stort bilde
  1. Gå til bestillingsløsning på web
    1. Skriv inn svipp.akt.no i nettleseren din
    2. I første bilde trykker du knappen "Gå videre"
  2. Bestille reise i AKT Svipp: 
    1. For å bestille en reise i AKT Svipp:
      1. Trykk på knappen "Bestill reise"
        1. Skriv inn hvor du ønsker å reise fra (adresse/sted). Merk at husnummer først blir et valg etter at du har skrevet inn veiadressen (og hvor du da kan velge veiadresse i forhold til postnummer)
        2. Skriv inn hvor du ønsker å reise til (adresse/sted). Merk at husnummer først blir et valg etter at du har skrevet inn veiadressen (og hvor du da kan velge veiadresse i forhold til postnummer)
      2. Angi om du har spesielle reisebehov knyttet til rullestol/rullator eller assistanse til å bli hentet ved døren (også til å bæring av handleposer til dør)
      3. Angi hvor mange passasjerer som skal reise sammen på bestillingen (også ledsager).
        1. Totalt antall reisende innbefatter deg som reiser og eventuelle ledsagere.
        2. Merk at AKT Svipp er en samkjøringstjeneste, det kan derfor kan derfor komme andre bestillinger som gjør at bussen henter andre reisende på samme tur som du har bestilt på
      4. Velg tidspunkt og klokkeslett for henting eller ankomst 
        1. Du må oppgi et telefonnummer hvor vi kan holde kontakten med deg angående bestillingen. Når du har oppgitt telefonnummer får du en engangskode på SMS til det oppgitte telefonnummeret
        2.  Velg dato og klokkeslett for når du enten ønsker å bli hentet på oppgitt avreisested eller når du ønsker å ankomme bestemmelsesstedet. Du får så angitt et tidsrom for når vi kan komme og hente deg. Merk at det kan være et slingringsmonn på opptil 15 minutter
      5. Bekreft opplysningene som er gitt 
        1. Bekreft bestillingen og opplysningene du har gitt ovenfor ved å trykke på knappen for Bestill
        2. Du kan avbryte bestillingen ved å trykke på Avbryt i øverste høyre hjørne
  3. Oversikt over min konto og support
    1. På knappen for Min konto og support får du opplysninger om og kan endre:
      1. Min konto (inneholder informasjon om)
        1. Fornavn Etternavn
        2. Telefonnummer
        3. Mine neste turer
        4. Mine tidligere turer
        5. Last ned min info
        6. Slette konto?
        7. Logg ut
      2. Språk
        1. Velg norsk eller engelsk
      3. Om AKT Svipp
        1. AKT Svipp er en samkjøringstjeneste, uten fast ruteplan. Tjenesten er basert på forhåndsbestilling fra deg som ønsker å benytte tilbudet.
      4. Support
        1. Få hjelp her, tar deg til websiden: support AKT Svipp
        2. Personvern: Få oversikt over personvern i AKT Svipp, tar deg til websiden Personvern AKT Svipp 
        3. Teknisk info gir opplysninger om hvordan du har gjennomført bestillingen og hvilken type teknologi du har benyttet