testsviipipDenne siden er en testside og inneholder ingen relevant informasjon.AKT Svipp er en samkjøringstjeneste med fleksibel ruteplan, som kun kjører på bestilling fra deg. I dag finnes AKT Svipp i Vågsbygd, Arendal og Sirdal. test pwa Sist endret 28.04.2025 12:09 Faq nettbutikk; AKT Nettbutikk Hvis du har spørsmål om å bruke nettbutikken, kan du se om du finner svarene nedenfor. Hvor finner jeg "kortID" som jeg må registrere for å kunne bruke nettbutikken? For å bruke nettbutikken må du ha et reisekort som du får gratis på våre kundesentre. På baksiden av reisekortet finner du 16 sifre som utgjør reisekortets "kortID". Det er disse sifrene du må registrere i nettbutikken under "Legg til reisekort" for å kunne registrere reisekortet i nettbutikken og fylle på billetter. Hvordan kjøper jeg periodebilletter/Flexikort i nettbutikken? I nettbutikken kan du kjøpe periodebilletter, Flexikort eller fylle på Reisepenger på ditt reisekort. Du betaler enten med Vipps eller kredittkort. Kjøp periodebilletter/Flexikort: Når du skal kjøpe periodebilletter/Flexikort, må du i nettbutikken bruke knapp for "Kjøp periodebilletter/Flexikort" I nettbutikken kan du på reisekortet ditt kjøpe periodebillettene 30-dagersbillett (barn, ungdom, ung voksen, voksen og honnør), 180-dagersbillett (for voksen 30–66 år) eller Flexikort for Kristiansandsområdet (10/20 reiser). Du kjøper periodebilletter ved å velge knappen "Kjøp produkt". Merk at du i nettbutikken har stor fleksibilitet, ved at du kan velge fra-til hvilke soner (kommuner) din periodebillett skal gjelde. Hvordan fyller jeg på Reisepenger i nettbutikken? Fyll på Reisepenger: Når du skal fylle på Reisepenger, må du i nettbutikken trykke på knappen for "Fyll på Reisepenger" Velg så summen du ønsker å legge til som Reisepenger, maksimalt kr 2000,- Trykk så på knappen "Legg til på kort" I nettbutikken kan du fylle på reisepenger på busskortet. Reisepenger er penger du fyller på reisekortet. Reisepenger kan du bruke istedenfor kontanter og er gyldig på alle linjer i hele Agder som kjøres på oppdrag for AKT. Du betaler for påfyllingen med Vipps eller bankkort (Visa/MasterCard). På bussen kan du dermed kjøpe enkeltbilletter, periodebilletter og Flexikort med Reisepengene. Hvor stor sum kan jeg fylle på som Reisepenger? Når du fyller på Reisepenger, er det viktig å huske at du kan bare legge til opptil kr 2 000,- på ett reisekort om gangen. Hvis du vil legge til mer penger enn dette, må du bruke flere reisekort. Med andre ord, hvis du trenger å legge til mer enn kr 2 000,- må du dele beløpet på flere kort i stedet for å prøve å legge alt på ett kort. Dette sikrer at hvert reisekort ikke overskrider grensen på kr 2 000,- per påfylling. Hvordan betaler jeg i nettbutikken? Etter at du har kjøpt periodebillett eller Flexikortet eller fylt på Reisepenger kan du trykke "Gå til kassen" og betale kjøpet enten med Vipps eller bankkort (Visa/MasterCard). Forklaringer til ord og uttrykk i nettbutikken Forklaringer til nettbutikk I oversiktsbilde får du oversikt over status og gjenværende periode på alle busskort du har valgt å knytte til kontoen din. Betalingshistorie = viser samtlige kjøp på samtlige busskort bakover i tid Profil = viser profil knyttet til nettbutikkontoen Legg til reisekort = legg til reisekortet ditt med Kort-ID (16 siffer som du finner på baksiden av reisekortet) og Kortnavn (et valgfritt navn du kan gi kortet for å lettere identifisere det til senere kjøp) Num = Reisekortets tilknyttede kontrollsiffer som du finner på baksiden av reisekortet ditt. Du kan legge til flere reisekort ved å trykke knappen "Legg til reisekort" Siste oppdatering = du kan se når kortet sist har vært i kontakt med billettmaskinen ombord på bussen Saldo = gjenstående reisepenger/verdi som ligger på kortet etter siste oppdatering Periodekort = gjenstående periode på periodekort Klippekort = gjenstående antall reiser på Flexikortet "På vei til kortet" = billettproduktet er lagt inn i systemet og blir oppdatert når du legger ditt reisekort på kortleseren i bussen ved ombordstigning. Fylle på Reisepenger: Knapp for "Fyll på Reisepenger" = trykk på knappen for å fylle på verdi på Reisepenger Fyll inn ønsket sum du ønsker å legge inn som Reisepenger For betaling/gå til kassen, tykk knapp for "Legg til på kort" Reisepenger kan du bruke istedenfor kontanter på bussen og er gyldig på alle busslinjer i hele Agder Fylle på Periodebilletter/Flexikort: Knapp for "Kjøp periodebillett/Flexikort" = trykk på knappen for å fylle på periodebilletter/Flexikort på reisekortet: Barn (4 år til og med 15 år) Ungdom (16 år til og med 19 år) Ungvoksen (20 år til og med 29 år) Voksen, velg gyldighet/reisestrekning fra sone til sone (30 år til og med 66 år) Student (for studenter over 30 år, tilknyttet Studentsamskibnaden på Agder) Honnør (66 år + og reisende med honnørkort fra Nav) Flexikort 10 reiser eller 20 reiser Knapp for "Kjøp" = gå til kassen for å kjøpe periodeprodukter Når kan jeg benytte billettene jeg har kjøpt i nettbutikken på bussen? Det kan ta noe tid fra du fyller på reisekortet ditt i nettbutikken til det er oppdatert i billettmaskinen i bussene, rett og slett fordi bussenes billettmaskiner ikke er online til enhver tid. Fyll derfor opp i god tid før du skal reise med bussen. Vi anbefaler deg å fylle på reisekortet hos et av våre kundesentre eller på bussen dersom det er mindre enn 5 timer til du skal ta bussen. Etter påfylling i nettbutikken vil det stå "på vei til kortet" i nettbutikken. Det betyr at produktet er fylt på reisekortet, og vil bli oppdatert når du leser av kortet på bussen. I vår nettbutikk kan du oppdatere de fleste periodebilletter og Flexikort, samt fylle på Reisepenger på reisekortet ditt. Når du har gjennomført kjøpet i nettbutikken, må du laste ned kjøpet til reisekortet på bussens kortleser, før du leser av billetten på bussens kortleser som vanlig. Kjøpet i nettbutikken kan ikke garanteres å kunne benyttes på bussen før neste dag kl 05.00 (som oftest tidligere), grunnet at bussenes billettmaskiner ikke er online til enhver tid og kan ta i mot kjøpet fra nettbutikken direkte. Hvordan skal jeg bruke reisekortet på bussen? Bruk reisekortet på bussen Når du har gjennomført kjøpet i nettbutikken, må du laste ned kjøpet til reisekortet på bussens kortleser Hold reisekortet inntil det nederste vinduet i kortleseren til det kommer et grønt lys. Da er billetten lastet ned til reisekortet. Deretter leser du av billetten på bussens kortleser som vanlig. Kjøpet i nettbutikken kan ikke garanteres å kunne benyttes på bussen før neste dag kl 05.00 (som oftest tidligere), grunnet at bussenes billettmaskiner ikke er online til enhver tid og kan ta i mot kjøpet fra nettbutikken direkte. Hvordan logger jeg meg ut av nettbutikken? I øverste hjørnet, ved siden av flaggene er det en egen knapp for å legge deg ut av nettbutikken. Logg ut » Hva betyr det når det står "på vei til kortet" i nettbutikken? Meldingen "På vei til kortet" i nettbutikken betyr at produktet er lagt inn i systemet og blir oppdatert når du legger ditt reisekort på kortleseren i bussen ved ombordstigning. Husk at det er lurt å holde reisekortet litt lenger over kortleseren etter oppfylling, slik at produktet blir hentet opp til reisekortet. Et grønt lys viser at billetten er lastet korrekt opp til reisekortet. Når reisekortet har blitt lest av, får billettsystemet tilbakemelding om at kortet er aktivert og statusen blir oppdatert i nettbutikken. Kan jeg sjekke saldo på reisepenger, gjenstående reiser på Flexikortet eller gjenstående periode på reisekortet i nettbutikken? Sjekk saldo og gjenstående dager I nettbutikken kan du holde oversikt over gjenstående dager på periodebillettene, slik at du kan kjøpe ny periode i god tid før den gamle perioden utløper. Du taper ingen dager ved å kjøpe neste periode før foregående periode er utløpt. På Flexikortet finner du gjenstående reiser (men merk at oversikten ikke tar med dagens gjennomførte reiser, men at dette først kommer med i oversikten neste dag). Du får også opp gjenstående verdi på dine Reisepenger, slik at du enkelt kan holde oversikt over gjenstående beløp på reisekortet. Når du leser av reisekortet på bussens kortleser vil du også få opp tilgjengelig informasjon om resterende dager, verdi på Reisepenger eller antall reiser på Flexikortet. Jeg har et defekt reisekort, kan jeg benytte meg av nettbutikken? Nei, reisekortet ditt må fungere for at du skal kunne benytte nettbutikken. Reisekort får du gratis på våre kundesentre. Hvis du har et defekt eller ødelagt reisekort vil du få hjelp til å overføre eksisterende billetter til nytt reisekort på et av våre kundesentre. <iframe src="https://test.admin.regulator.nivel.no/public-map/9e82c399-5b5c-4553-86b2-de8d9aa40375" width="100%" height="480"></iframe>Hva er AKT SvippAKT Svipp er et prøveprosjekt som er opprettet for å forbedre transporttilbudet og gi nye reisemuligheter reisende i ulike områder på Agder. Tilbudet på AKT Svipp varierer fra kommune til kommune, men felles er at AKT Svipp en samkjøringstjeneste, uten fast ruteplan, men som baserer seg på at turene forhåndsbestilles. Kunden har likevel stor fleksibilitet i forhold til bestillingstidspunkt, hentetidspunkt og servicenivå. I dag kan du bestille en svipptur i Vågsbygd (honnørreisende), Arendal (honnørreisende) og Sirdal (alle alderskategorier). I Sirdal vil det også være en mer tradisjonell bestillingstjeneste som kjører fast trasé til og fra Gyland stasjon, men bare hvis du bestiller. Du betaler ordinær busspris for en reise med AKT SvippVis større kart Bestill tur med AKT SvippSe enkel instruksjonsvideo om hvordan du bestiller reise i AKT SvippBestilling: Bestillingsruter og AKT Svipp samkjøringstjeneste Bestill AKT Svipp via webside eller telefon. En minibuss henter deg hjemme og kjører deg frem og tilbake dit du ønsker, (se avgrensninger i kart). Turer på AKT Svipp kan ikke kjøres utenfor det avgrensede området. Bussene kjører mandag til fredag mellom kl. 09:00 og 17:00 og lørdag kl 10:00 - 16:00. Minibussen er tilrettelagt for rullator og rullestol. Vær klar til oppsatt hentetidspunkt. Er transporten forsinket, blir du varslet om dette på din telefon.Husk å beregne god tid dersom du har en avtale til et gitt tidspunkt. Reiseruten legges opp etter øvrige bestillinger som kommer inn.Sjåførene på AKT Svipp ordinære sjåfører i busselskapene. Du vil derfor kunne møte forskjellige sjåfører fra tur til tur. AKT Svipp i Sirdal AKT Svipp er et prøveprosjekt som er opprettet for å forbedre transporttilbudet og gi nye reisemuligheter for alle reisende i Sirdal. AKT Svipp er en samkjøringstjeneste, uten fast ruteplan, men som baserer seg på at turene forhåndsbestilles. Kunden har likevel stor fleksibilitet i forhold til bestillingstidspunkt, hentetidspunkt og servicenivå. En minibuss plukker deg opp der du er og frakter deg helt fram dit du skal i området bla bla bla Svipp i Sirdal kjøres med to servicenivåer: Svipp fast, som tilbringertjeneste til tog ,med fast ruteplan som kjører kun på bestilling Svipp fleksibel, som forbedret transporttilbud uten fast ruteplan og ruteområde, kun innenfor et geografisk område AKT Svipp i Vågsbygd AKT Svipp er opprettet som et prøveprosjekt i Vågsbygd for å forbedre transporttilbudet og gi nye reisemuligheter for honnørreisende. AKT Svipp er en samkjøringstjeneste, uten fast ruteplan, men som baserer seg på at turene forhåndsbestilles. Kunden har likevel stor fleksibilitet i forhold til bestillingstidspunkt, hentetidspunkt og servicenivå. AKT Svipp i Arendal AKT Svipp er et prøveprosjekt som er opprettet for å forbedre transporttilbudet og gi nye reisemuligheter for honnørreisende i Arendal. AKT Svipp er en samkjøringstjeneste, uten fast ruteplan, men som baserer seg på at turene forhåndsbestilles. Kunden har likevel stor fleksibilitet i forhold til bestillingstidspunkt, hentetidspunkt og servicenivå. En minibuss plukker deg opp der du er og frakter deg helt fram dit du skal i området Harebakken, Strømmen, Myrene, Sentrum, Torsbudalen, Nyli, Barbu, Heia og Enghaven, enten det er til bussholdeplassen, butikken, legen eller en god venn. Kundehistorier Les mer om hvordan AKT Svipp har gjort hverdagen enklere for Rainer og Jorhild i Vågsbygd. AKT Svipp er bare et tastetrykk unnaSvipp kom i grevens tid for Rainer. For Rainer Gahn (64) er AKTs nye hente- og bringetjeneste, Svipp, blitt selve livsnerven. Les mer om hvordan Rainer bruker samkjøringstjenesten AKT Svipp Jorhild (85) måtte gi opp fritidsaktiviteter. Fikk et nytt liv med Svipp. Med AKTs nye Svipp-tilbud er seniortrimmen bare noen tastetrykk unna for 85 år gamle Jorhild Pedersen fra Vågsbygd. Les mer hvordan Jorild bruker samkjøringstjenesten AKT Svipp https://test.admin.regulator.nivel.no/public-map/9e82c399-5b5c-4553-86b2-de8d9aa40375