Kundesenteret svarerKundesenteret får daglig spørsmål fra deg som kunde. Her gir vi deg svar på spørsmål kunder har stilt om kollektivttilbudet i form av små videoer. Sist endret 10.05.2023 09:26 Kundesenteret svarer Kundene våre lurer på "alt mulig" i forhold til billetter, hittegods, refusjoner, rutetilbudet osv. Vi har derfor laget en del videoer som forhåpentligvis svarer på det du lurer på. Om kollektivtilbudet Kundesenteret svarer: Hva er AKT Svipp i Vågsbygd og Arendal for honnørreisende? Kundesenteret svarer: Hvordan gi ros, ris og andre tilbakemeldinger på kollektivtilbudet? Kundesenteret svarer: Hvorfor må prisene på kollektivtrafikk justeres årlig? Kundesenteret svarer: Hvorfor kan jeg ikke benytte periodebilletten min på nattbussen? Kundesenteret svarer: Hvorfor heter busslinjene i Kristiansand M1, M2, M3 og M4? Kundesenteret svarer: Skoleskyss, hvordan finner jeg ut når skolebussen går? Kundesenteret svarer: Skoleskyss, hva er riktige avstandsgrenser for å få innvilget skoleskyss? Kundesenteret svarer: Skoleskyss, har jeg rett til gratis skoleskyss til videregående skole? Kundesenteret svarer: Skoleskyss, hvordan skal videregående elever søke om fri skoleskyss? Før reisen Kundesenteret svarer: Jeg har hjemmekontor to ganger i uken, hvilket reiseprodukt passer for meg? Kundesenteret svarer: Kan jeg sjekke saldoen på reisekortet mitt? Kundesenteret svarer: Jeg har kjøpt ny mobil. Kan jeg overføre billetten til den nye mobilen? Kundesenteret svarer: Kan jeg betale med vipps i AKT Billett? Kundesenteret svarer: Når er det vanligvis god plass på bussen? Kundesenteret svarer: Kan jeg betale med bankkort eller kontanter hos sjåføren? Kundesenteret svarer: Jeg har fylt på kortet mitt i nettbutikken. Hvorfor har ikke billetten kommet inn på kortet? Kundesenteret svarer: Hvor kan jeg parkere bilen på innfartsparkering og ta bussen videre? Under reisen Kundesenteret svarer: Hvordan kan jeg se om det er ledig plass på bussen jeg venter på? Kundesenteret svarer: Hvorfor er det slik at folk går ombord i bussen før andre har gått av? Kundesenteret svarer: Hvorfor er bussen forsinket? Kundesenteret svarer: Kan jeg ta med ski, koffert og reisegods på bussen? Kundesenteret svarer: Kan jeg ta med sykkel på bussene på Agder? Kundesenteret svarer: Bruk av setebelte ombord Kundesenteret svarer: Er det lov å spise og drikke ombord på bussen? Kundesenteret svarer: Hva er sanntidsinformasjon? Kundesenteret svarer: Hvorfor må jeg lese av billetten på kortleser på hver buss? Kundesenteret svarer: Hva skjer dersom bussen ikke kommer? Kundesenteret svarer: Hva gjør jeg om bussen ikke stopper for meg etter at jeg har gitt tydelig signal? Kundesenteret svarer: Hvorfor oppfordrer dere til bruk av refleks? Etter reisen Kundesenteret svarer: Hva gjør du hvis du mister eller finner noe på bussen? Kundesenteret svarer: Kan jeg få refundert en billett i mobilbilletten AKT Billett, hvis jeg ikke bruker den?