Hva er en AKTProfil?
En AKTProfil er en innlogget tjeneste der du lagrer dine preferanser, billetter og personalia hos AKT. Reiser du mye med oss bør du inngå samtykke om bruk av AKTProfil.
Mer om AKTProfil
Behandling av personopplysninger
Bruk av din AKTProfil lagres. Dette gjør at du etter hvert får med deg historikk mellom enheter, tillater personlig filtrering av informasjon til deg (f.eks. avviksmelding og reiseforslag) og tillater kundestøtte å bedre forstå din situasjon hvis noe skulle oppstå som gjør at du har behov for hjelp til bruk av AKTs tjenester.
Når du samtykker til opprettelse av en AKTProfil er rettslig grunnlag for denne behandlingen av personopplysninger GDPR artikkel 6 nr. 1 bokstav a, samtykke.
Har du en ubetalt regning, eller en avtale som av andre årsaker forutsetter at du har en AKTprofil, behandler vi opplysninger i profilen i det omfang det er nødvendig for oppfyllelsen av avtalen (GDPR artikkel 6 nr. 1 bokstav b.
Du kan lese mer om formålet med behandlingen og hvordan vi bruker opplysninger i personvernerklæringen.
Gå til personvernerklæringen for AKTProfil
Betingelser for bruk av AKTs billetter
Det er ikke tillatt å endre eller manipulere fast innhold på applikasjonen.
Ethvert forsøk på å gjenskape den opprinnelige kildekoden til programvare (kjent som reverse engineering) er strengt forbudt.
AKTs billetter og/eller data som AKT gjør tilgjengelig, skal ikke kopieres, overføres, omsettes og/eller distribueres på noen måte.
Billetter kan kun brukes på en enhet av gangen. 7-, 30-, og 180-dagersbillett kan flyttes til ny enhet et begrenset antall ganger.
Mislighold
Dersom vilkårene i bruk av tjenesten ikke overholdes, kan AKT sperre profilen for videre bruk. AKT vil i den forbindelse refundere eventuelle utestående rettmessige krav.
Aldersgrense
Du må være fylt 15 år for å opprette en AKTProfil.
Tilbaketrekking av samtykke
Du kan trekke samtykket ved å slette profilen din i nettbutikken. Av hensyn til om du skulle angre slettes profilen først etter 14 dager. Du kan avbryte slettingen ved å logge inn igjen med samme telefonnummer i løpet av 14 dager.
Har du en aktiv billett kan du ikke slette profilen i nettbutikken, og vi ber deg da kontakte kundeservice for å få deler av billetten refundert innen profilen slettes. Du kan alternativt trekke samtykket uten å kontakte kundeservice ved å slette profilen fra MinSide. Da anbefaler vi at du først noterer ordrenummer eller billettnummer hvis du har noen aktive billetter.