Koronavirus

Smitte på avganger med Sørlandsruta 12.06. Påbud om å bruke munnbind i Kristiansand til 18.06. Frivillig registrering av reisende på linje 170, seterestriksjoner i Setesdal. Se temasider med status og reiseråd

Betingelser for bruk av AKT Billett

Betingelser for bruk av AKT Billett

Se hvilke betingelser som er knyttet til bruk av AKT Billett

Dette er ditt ansvar:

  • Du må ha tilstrekkelig nettdekning under kjøpsprosessen slik at du får kjøpt billett.
  • Du må ha på datatrafikk ved billettkontroll, slik at du får vist dagens bilde og kontrollkode til billettkontrolløren.
  • Har du kontantkort, må du ha nok penger på kortet slik at dagens bilde og kontrollkode kan lastes ned.
  • Du må ha gyldig billett for reisen før du går om bord. Du kan gå om bord når billetten har status «Gyldig»
  • Mobiltelefonen eller nettbrettet må fungere normalt, skjermen må være leselig, og du må ha nok batteri så lenge reisen din varer slik at du kan vise gyldig billett.
  • Hvis du ikke kan vise billetten din, regnes det som å reise uten gyldig billett.
  • Kjøper du billett til andre på mobilen din må dere reise sammen, slik at du kan vise fram gyldig billett for alle. Dette gjelder ikke dersom du kjøper billett til andre som hentes opp på mottakerens mobil.
  • Billetter og/eller data fra AKT Billett, delvis og/eller i sin helhet, skal ikke kopieres, overføres, omsettes og/eller distribueres på noen måte.
  • Unntaket er overføring av billetter kjøpt på en av AKT's godkjente billettapplikasjon til en annen bruker av AKT's godkjente billettapplikasjon ved kjøp av billetten. Dette gjelder også gjenoppretting av billetter på ny mobil dersom mobiltelefonen applikasjonen er installert på, ikke lenger er tilgjengelig. Merk at det ikke er tillatt å gjenopprette AKT's billetter mer enn tre ganger.
  • Ethvert forsøk på å gjenskape den opprinnelige kildekoden til programmene (kjent som reverse engineering) er strengt forbudt.