Ruteendringer ved åpning av ny E39

Når ny E39 åpner i Søgne, medfører dette endringer i rutetilbudet fra 28. november. Ny info for linje 43, 44, 45, 46 Les om endringer etter åpning av ny E39

Ny bestillingsløsning for AKT Svipp

Ny bestillingsløsning for AKT Svipp

AKT Svipp er en samkjøringstjeneste som kun kjører på bestilling fra deg, foreløpig i Vågsbygd og Arendal.  Bestilling foregår via websiden: «svipp.akt.no»

illustrasjon av samkjøring - Klikk for stort bilde 
Gå til svipp.akt.no 

Bruk bestillingsløsningen via mobiltelefonen

Den nye bestillingsløsningen på svipp.akt.no er en webløsning som er tilpasset alle skjermstørrelser.  Selve bestillingen er en enkel prosedyre og er selvforklarende gjennom de ulike stegene i bestillingsforløpet. På din telefon vil vi holde kontakt med deg angående gjeldende bestilling, henting og eventuelt andre meldinger knyttet til bestillingen. Du vil på din telefon få SMS-melding om statusen på din bestilling med tidspunkter for henting og oppmøte.  Det er fremdeles kun mulig å bestille selve reisen i den nye bestillingsløsningen, betaling for reisen gjør du fremdeles på samme måte som du betaler ordinær kollektivtrafikk. En Svipptur koster det samme som en vanlig bussreise innenfor samme sone.

Se nærmere informasjon om hvordan bestille en reise med svipp.akt.no 

bilde som viser kunde med mobiltelefon på kafe - Klikk for stort bilde  

Mange fordeler

Den nye webløsningen har mange fordeler fremfor den nåværende appen. Du blir uavhengig av mobilteknologien i mobiltelefonen (som eksempelvis gjør at ting kan fungere og se annerledes ut på i-phone enn på Android), du slipper å laste ned apper i en «app-butikk» og du får mer oppdatert informasjon, da det er enklere å supplere, endre og tilpasse både tekstlig og annen informasjon i bestillingsløsningen. I den nye løsningen foregår alt i «webverdenen» og ikke i et «app-univers» (hvor du må laste ned nye versjoner for å få oppdateringer). Derfor vil alle kunder se informasjonen likt og alle knapper og funksjoner fungere likt, uavhengig av hvilken telefon brukerne har.  

Last ned ikon til din hjemskjerm på mobilen, akkurat som en app

Du kan også enkelt laste ned og legge til svipp.akt.no på hjemskjermen på din mobiltelefon, slik at du alltid har løsningen lett tilgjengelig (på samme måte som dine nåværende apper). Se nærmere informasjon om hvordan legge svipp.akt.no til på hjemskjermen på din mobiltelefon.

Du kan fortsatt bestille reise via telefon

Du kan fremdeles nå våre kundekonsulenter på telefon for å bestille din reise på AKT Svipp. Reisen må bestilles mellom kl. 09.00 og kl. 17.00 mandag til fredag, lørdag mellom kl 10.00-17:00, på telefon 907 16 815. Bestilling senest 60 minutter før avreisetidspunkt.